Metoda Montessori

Modelul educațional Montessori este metoda copiilor care se autoformează. În TESORI, copilul este prioritar, îi oferim încredere, îl cunoaștem îndeaproape pentru a-l putea respecta întru totul. Îi oferim libertate în a alege momentul când învață, în mediu găsind materialele necesare precum și strategiile de lucru oferite inițial de educator.

O zi în TESORI, reprezintă o alternare eficientă a activităţilor de joc cu cele de studiu individual sau ȋn grup, astfel valorificându-se perioadele sensibile ale fiecărui copil.

 Mediul Montessori  are ca obiectiv obținerea independenței de către copil fiind special pregătit să îi ofere siguranță , încredere, oportunități de învățare. Ordinea mediului, structura zilei și rigurozitatea prezentărilor vin în întâmpinarea tendințelor naturale ale copilului. Mintea absorbantă și perioadele sensibile sunt responsabile de asimilarea acestuia, copilul interiorizând experiența trăită, care îl va defini pentru întreaga viață.

Şi astfel am descoperit că educaţia nu este ceva făcut de profesor, ci că ea este un proces natural care se dezvoltă spontan în fiinţa umană. Nu este însuşită prin ascultarea vorbelor, ci în virtutea experienţelor prin care copilul acţionează asupra mediului său. Sarcina profesorului nu este să vorbească, ci să pregătească şi să aranjeze o serie de motive pentru activitate culturală într-un mediu special organizat pentru copil.” (”Mintea Absorbantă”, Maria Montessori, Capitolul I, pag 18 , edit Apa Drobeta Turnu Severin, 2013)

VisTesori_turn roz