Pedagogul Montessori

Educatorul a fost numit de către Maria Montessori ghid sau director, oferindu-i un rol nou: întrucat copiii învață singuri, folosind materialele specifice, pedagogul are rolul de a observa, de a stimula și ghida iar nu de a preda.

Pedagogii Centrului TESORI sunt persoane integre, care se cunosc foarte bine pe ei înșiși și știu concret ce pot oferi copiilor. Ei lucrează mult cu materialele, care le sunt prezentate copiilor cu mișcări precise și folosesc cuvinte bine alese astfel încât, copilul să înțeleagă într-un timp scurt rolul acestora.

În perioada de adaptare a copilului în Centrul TESORI, rolul pedagogului este ca împreună cu parinții, să ajute copilul să se integreze. Pe măsură ce copilul capătă încredere în mediu și călăuza sa, pedagogul va rămane în umbră, stâlpul activităților devenind copilul.

În momentele în care copilul este concentrat într-o activitate, chiar dacă greșește, ghidul îl va corecta doar atunci când copilul îi cere ajutorul. Până atunci, dacă activitatea nu este făcută corect, se presupune că încă nu a ajuns să stăpânească conceptul, iar activitatea se va relua cu următorul prilej. Pedagogii noștri nu pedepsesc însă nici nu oferă recompense, știind că singura mulțumire a unui copil este aceea că a realizat singur un lucru bazându-se pe propriile puteri.

 

Lecţia în 3 timpi

Maria Montessori a dezvoltat  “lecţia în 3 timpi” care stă la baza îmbogăţirii şi dezvoltării limbajului oral în cadrul metodei sale.

  1. Asocierea sau numirea reprezintă numirea obiectului.
  2. Recunoaşterea vizeaza implicarea obiectului în diverse sarcini rezolvate de copil.
  3. Amintirea presupune numirea obiectului de către copil. Acest lucru se face cu copiii mai mari care au început sa vorbească.

Relația pedagog-copil – dezvoltăm o comunicare reciprocă caldă, armonioasă și liberă bazată pe disciplina interioară a copilului. Colaborarea permanentă și respectul reciproc sunt cărămizile care stau la baza temeliei relaţiei noastre cu steluţele voastre.