ofertă educațională

TESORI dorește să aducă o alternativă în sistemul educațional ieșean.
Maniera prin care ne dorim adoptarea metodei Montessori în sistemul nostru cultural și valoric,
este prin aducerea la convergență a inovației Montessori și a sistemul clasic de valori din educație românească.

metode diferite

suntem aici să îi satisfacem setea de cunoaștere și explorare punându-i la dispoziție un mediu dinainte pregătit și ghidându-l totodată în descoperirile sale

Dezvoltarea caracterului

ajutăm să crească adultul din el într-o manieră pozitivă, protejându-i mintea și sufletul de ceea ce este rău

Copiii, cetățeni ai lumii

îi oferim toate condițiile astfel încât copilul să trăiască și să lucreze într-un mediu sigur, sănătos, plăcut și ordonat, capabil să înlesnească un viitor adult încrezător, autodisciplinat și independent

Ofertă educațională

Grădinița Tesori

TESORI dorește să aducă o alternativă în sistemul educațional ieșean. Maniera prin care ne dorim adoptarea metodei Montessori în sistemul nostru cultural și valoric, este prin aducerea la convergență a inovației
Montessori și a sistemul clasic de valori din educație românească.

Steluta Tesori

Trebuie să ajutăm copilul să acţioneze singur, să voiască singur, să gândească singur; aceasta este arta celor ce aspiră să slujească spiritul.

Maria Montessori

Ce oferim

Grădinița Tesori

O lecție Montessori începe atunci când un material este luat de pe raft și durează până când acesta este așezat înapoi. Toate disciplinele sunt interconectate și nu sunt prezentate izolat. Copilul poate lucra cu materialul spre care manifestă interes în orice moment al zilei şi oricât timp doreşte, condiţia fiind ca acesta să-i fie prezentat, în prealabil de pedagog.

Vezi tot curriculumul aici.

Steluta Tesori

Angajații TESORI sunt persoane atent selectate, instruite pentru lucrul cu preșcolari și antepreșcolari. Avem alături în demersul educațional și profesori care vor deschide copiilor apetitul cunoașterii prin cursurile opționale puse la dispoziție, gândite pentru a cultiva talentul fiecărui copil.

În echipa noastră, există pedagogi absolvenți sau în curs de absolvire a cursului AMI.

Meniurile sunt concepute de medicul nutriționist al TESORI, respectând principiile alimentare sănătoase, asigurând elemente nutritive necesare dezvoltării organismului. Acestea sunt puse la dispoziție de un restaurant care gătește cu produse cât mai naturale.

  • Ceaiul de la micul dejun poate fi de fructe de pădure, sunătoare, mentă, tei, păpădie, gălbenele întotdeauna servit cu o felie de lămâie.
  • Fructele și legumele sunt proaspete și de sezon.
  • La prepararea meniurilor produsele se fierb, coc sau se servesc crude.
  • Pentru îndulcire folosim miere sau zahăr brun
  • Carnea folosită este de pui sau de vițel.
  • Carnea de pui, spălată și curățată se pune la fiert în apă rece, după ce a stat în apă cu sare cel puțin o oră.
  • Prima apă în care a clocotit carnea de pui este aruncată.
  • Carnea de pui se pune la fiert cu apă rece și se spumuiește des, pentru ca supa/ borșul să fie limpede.
  • O zi pe săptămână se servește pește.
  • Salatele sunt acrite cu zeamă de lămâie, iar ciorbele – cu zeamă de lămâie sau borș natural.
  • Ceapa se călește în ulei îndoit cu apă.
  • Borșul se condimentează cu leuștean sau cu mărar.
  • Buchetul de arome se pune la fiert în mâncarea de carne sau de legume. Acesta conține: leuștean, mărar, busuioc, pătrunjel, dafin, frunză și coajă de lămâie, usturoi, tarhon.
  • Legumele crude – morcov, ridichi, țelina, conopidă se curăță de coajă, se taie în bucăți și se pun o jumătate de oră în apă rece cu sare.
  • Usturoiul se pune în mâncare la final.
  • Usturoiul se servește crud sau sub formă de sos când copilul este mai mare de trei ani.

Eficiența educației pornește în primul rând de la sănătate! De aceea, asistenta medicală verifică în fiecare dimineața starea de sănătate a copiilor.

În cazul în care sunt constatate semne de boală, părinții vor fi anunțați și sunt obligați să ia copilul acasă în cel mult 2 ore de la anunțarea situației, pentru a-i oferi îngrijirea necesară.

E important să aveți în vedere faptul că este necesar să comunicați orice schimbare intervenită în starea de sănătate a copilului atunci când acesta nu este în grădiniță, pentru a putea acorda o atenție suplimentară asupra stării generale de sănătate a acestuia în momentul revenirii la clasă și a lua măsurile medicale/ alimentare potrivite.

Vă rugăm ca, în cazul în care copilul are o boală contagioasă, chiar dacă nu îl aduceți la grădiniță, să anunțați conducerea grădiniței.

În cazul în care copilul necesită un regim alimentar special este obligatoriu să prezentați documente medicale și să anunțați în scris variante de meniu.

După o absență de 3 zile lucrătoare consecutive, copilul va fi primit în colectivitate numai pe baza documentului „aviz epidemiologic” eliberat de către medic, în cazul unei probleme medicale. În cazul absențelor din alte cauze decât cele medical,e părintele întocmește o informare semnată anterior absenței și o aduce la sediul grădiniței cel târziu cu o zi înainte.

Trebuie să prezentați dovada analizelor medicale (exudat faringian, nazal, examen coproparazitologic și coprocultură), ori de câte ori acestea sunt solicitate de către personalul medical al TESORI.

În cazul în care copilul se îmbolnăvește (de exemplu face febră), în timpul programului, personalul grădiniței cere imediat sfatul medicului nostru și vă va contacta telefonic. Nici un medicament nu va fi administrat fără acordul părinților și fără recomandarea medicului de familie a copilului – rețeta document în copie xerox, excepție fiind doar momentul în care copilul are nevoie de intervenție în regim de urgență. Dacă situația copilului cere, acesta va fi luat de către părinți din grădiniță și va fi supravegheat acasă pe toată perioada convalescenței, în funcție de afecțiune.

Această responsabilitate parentală este vitală pentru funcționarea normală a grădiniței TESORI.

TESORI îmbrățișează ideea că familia are rolul principal în orientarea educației, este leagănul social și sprijinul copilului pe toată durata vieții. Familia este cea care stabilește partenerii educaționali potriviți în funcție de particularitățile de dezvoltare și temperament ale copiilor.

Ne dorim să completăm demersurile părinților în educația copiilor și de aceea, am inclus în programul săptămânal următoarele opționale și ateliere:

 

 LIMBA ENGLEZĂ

Limba engleză este o limbă de uz internațional . Ea a devenit nu numai o necesitate, dar şi un mod de viaţă. Faptul că învăţarea limbii străine a fost introdusă în TESORI încă de la cea mai fragedă vârstă, constituie un avantaj, îl pregăteşte pe copil să se dezvolte conform unor cerinţe ale societăţii care îi permit o adaptare rapidă şi armonioasă. Copilul are posibilitatea să cunoască de timpuriu lumea care îl înconjoară şi să se pregătească pentru integrarea în societate gradat , prin asimilarea unui bagaj de cunoştinţe bine conturat din care va extrage informaţiile necesare şi corespunzătoare unei situaţii reale de viaţă.

Temele sunt alese în funcţie de celelalte activităţi instructiv-educative ce urmează a fi desfăşurate, copilul având astfel posibilitatea de a-și însuşi mai uşor noţiunile predate. Încă de la grupa mijloci,e copiii transpun în practică aceste cunoştinţe prin conversaţii, diverse forme de joc, cântec, desen.

 

 EDUCAȚIE SANITARĂ

Formarea deprinderilor igienice începe în familie şi este completată în grădiniță și mai târziu, în şcoală. Recunoscând rolul exemplului personal, al dialogurilor şi al activităţilor aplicative de exersare a deprinderilor igienice, activităţile de educaţie pentru sănătate desfăşurate în grădinița noastră au un rol formativ deosebit prin stimularea motivaţiei intrinseci, stând la baza comportamentului civilizat al adultului de mâine.

Educaţia igienico-sanitară urmăreşte dezvoltarea începând cu vârsta copilăriei a unei concepţii ştiinţifice despre sănătate şi boală şi a unui comportament igienic, în scopul ocrotirii şi promovării sănătăţii individuale şi a colectivităţii.

Acest opţional reprezintă primul pas în lumea cunoaşterii regulilor elementare de igienă necesare păstrării şi promovării sănătăţii, activităţile de învăţare fiind accesibile vârstei copiilor şi îmbrăcând forme atractive, relaxante, cu povestioare, jocuri etc.

A învăţa copilul, de la cea mai fragedă vârstă să fie îngrijit, să respecte reguli de igienă personală, să se obişnuiască cu un regim raţional de alimentaţie, înseamnă a rezolva una din marile problemele ale lumii contemporane, „educaţia pentru sănătate, aceasta fiind una dintre „noile educaţii”.

 

 PICTURĂ

Cursurile de pictură îi ajută pe copii să vadă întru-un mod diferit culorile, spațiile, umbrele și lumina din jurul lor. Sunt ghidați să poată transforma o imagine mentală într-una palpabilă.

Li arată cum să folosească corect instrumentele specifice artelor plastice pentru a putea face anumite mișcari care le vor dezvolta îndemânarea motrică.

Toate aceste activități înglobează elemente de inteligență spațio-vizuală, kinestezică și naturalistă (abilitatea de a recunoaște și de a categoriza plante, animale și alte obiecte din natură) și vor putea să le dezvolte copiilor pe viitor o perspectivă pe de o parte naturală și,pe de altă parte, una creativă asupra realității.

 

 CLUBUL DE GERMANĂ

Copiii au ocazia să asculte fonemele limbii, să vorbească și să cânte în germană, iar acest lucru se realizează într-o manieră jovială, dinamică și interactivă. Cuvintele pe care copiii le aud sunt atent alese și selectate din toate domeniile, fiind introduse progresiv în activitățile de zi cu zi. Pentru majoritatea copiilor limba germană reprezintă o plăcere.

Intrarea în contact cu limba germană la o vârstă timpurie constituie un imens avantaj pentru copii, deoarece aceștia în primii ani de viață au cea mai mare putere de asimilare a informației.